onsdag, mai 10, 2006

Det handler om RESSPEKT ass.

På mange måter er denne siden stort sett preget av pisspreik (ja, faktisk). Men det er også en tid for å være seriøs. Eller, egentlig ikke, men jeg skal være litt seriøs nå. Og for meg går seriøsitet i RESPEKT! Ikke respekt til meg, men til mine forhenværende romkamerater: Birger og Arnfinn.


Denne karen heter altså Birger, og er litt av en rakker. Han er kanskje den personen jeg kjenner som ler mest. Han er sympatisk, hyggelig, EKSTREMT musikalsk og har alltid en skikkelig tørr vits på lager. Det hender den er litt morsom. I tillegg til alt dette har han den sterkeste samvittigheten jeg vet om. En gang beklaget han seg til meg for å ha behandlet meg dårlig. Jeg skjønte ikke engang hva han pratet om. Han hadde visst snakket til meg i en sint tone eller noe. Uansett var det noe som ikke hadde plaget meg. En annen ting med Birger er at han tror han er trønder. Det kan ha noe med at han har bodd hele sitt liv i Trøndelag, og sådan kommer derfra. Men når man hører han prate skulle man ikke alltid tro det. For han sliter med syndromet "deaquarius dialectus", eller utvannet dialekt om du vil. Dette svekker ikk personligheten hans, men er en ting det er gøy å le av. Birger er ihvertfall en av de menneskene du VIL bo med. Jeg kan så definitivt gå god for han.


Dette søplehuet heter Arnfinn. Han er min fetter. Derfor er jeg inhabil samme hva jeg måtte finne på å skrive om han. Jeg kan skrive at han er en skikkelig dritt, og folk vil si: "Det sier alle om slektningene sine". Eller jeg kan si at han er en go'gutt, og folk vil si: "Det sier alle om slektningene sine". Men siden han er så søt som han er, nytter det ikke være annet enn ærlig her (selv om jeg er inhabil). Arnfinn er et koselig svin som jeg unner alle å få en smakebit av. Og det er jeg sikker på at han gjør selv og. Denne selvopptatte grisen er nemlig ydmykheten selv. Og det går han ikke av veien for å fortelle andre. Arnfinn er i besittelse av en sangstemme som smelter selv det hardeste hjertet. I tillegg er han omtenksom, ærlig, hyggelig, god til å kokke og fantastisk å prate med. Noe av det jeg husker best med fjoråret var kaffe og kakaokoppene på terassen i nattemørket. Heldigvis skal jeg bo med denne dritten fra sommeren. Da blir det forhåpentligvis flere senkvelder med noe varmt i koppen og en god prat.



Det siste jeg vil si om disse to er at hadde det ikke vært for disse to, kunne fjoråret mitt på Ålgård vært betraktelig verre. Får du sjansen til å bo med noen av disse to, si JA!!!
RESPEKT til Arnfinn og Birger.

15 kommentarer:

Bjørnar sa...

Et rungende RESPEKT får de også fra oss på ÅLGÅRD!
du også Leivma...

Thomas sa...

Fantastiske folk dette.
Jeg hadde mange bra kvelder oppe i huset deres! Sov dere noe egentlig???

Leiv Magnus sa...

Dattera til en eller annen: Egentlig helt enig. Poenget mitt var vel egentlig å spøke litt med det at jeg var inhabil, så jeg skrev veldig dobbelttydig. "Koselig svin" HALLO?!?! Det var sikkert en dårlig spøk, men jeg tror Arnfinn tok den, dersom han leste det. Han er tross alt verdens snilleste gutt. Og det mener jeg.

Thomas sa...

Han er verdens snilleste svin!

Arild sa...

Bøye meg i støve for adle tri!! Nogen fantastiske folk, så eg desverre treffe alt for sjelden!! Glede mg t å treffa dåkke, Arnfinn å LeivMaggi, i sommar, å du Birger må kåma dg sørøve!!(hb du lese dette!)
Dåkke e allti velkommen på besøg i Bergen, bare j et pib t mg!!

totliii sa...

gogutar! ja!

eg ska gifta meg me an arnfinn eg.

kafor har du lagt inn sånår bokstavting da?!

Leiv Magnus sa...

Fordi jeg, i motsetning til "datter av ukjent", skjønner når det kommer kommentarspam på bloggen min.

Leiv Magnus sa...

Hmmm.
Burde jeg være skremt av dette?

Leiv Magnus sa...

Jeg ble 22 ifjor. Er ikke mange månedene til jeg blir 23. Ellers så kan du jo bare sjekke den mailen som står oppført på profilen din :P

Thomas sa...

Gunther!

Kjør på!

You might get something good out of this ;)

Arild sa...

Ska sei, flørting på blogg!(?)! Mn vis dåkke jifte dåkke, så ska dåkke du på Ålgård!!! Så komme du endele heim ijen Leiv!! :D

marit slyk sa...

OYOYOY, Leiv Magnus!! Eg har hørt om andre som har fonne kverandre på blogg, så eg seie bare, grip sjangsen:D:D Nå e isje tiå å pingla ud! :D

Good luck:P:P

Anonym sa...

Glem de skitne kvinnfolka Leif. Vi to klarer oss best uten. (har jo hverandre). Sender litt respekt til dere alle tre jeg. Vil aldri glemme nutv. 7. Det huset gjorde meg komplet i et helt år. Kanskje litt på grunn av de tre som bodde der? uansett gleder meg til Ålgård - Enebakk camp på UL. Blir digg.

Kaffe
Gitar
General
Sang
Hverandre
Møter
Folk (Nei jeg mener jo ikke det)
Camping-stoler
Telt
Tønnebål? (Skulle nesten undersøkt mulighetene, hadde satt prikken over I`en liksom.

Leiv Magnus sa...

Du har selvfølgelig rett Tysse. Tønnebål hadde satt prikken over I'en. Og, ja, jeg gleder meg også vilt til UL.

siri sa...

"...hadde det ikke vært for disse to, kunne fjoråret mitt på Ålgård vært betraktelig verre..."

heiheihei?