onsdag, april 26, 2006

Folk er dumme

Ja, det er sant. Folk er faktisk dumme. Sånn generelt sett altså. Snakker ikke om meg og deg (ok kanskje meg da) og dine og mine venner. Men bare folk. Hvorfor sier jeg da dette? Fordi det irriterer meg av og til. Det er ingen "big deal", men det bare irriterer meg.

Jeg jobber nemlig på en bensinstasjon. Og akkurat nå driver vi å bygger om. Og pga omstrukturering i det elektriske anlegget måtte vi stenge stasjonen noen timer igår kveld. Og nå skulle man tro at det holdt med to store skilt, der det stod at vi var midlertidig stengt, i tillegg til at inn- og utkjørsel var blokkert av to varebiler. På toppen av det hele var det jo kølsvart inne på stasjonen. Man skulle TRO at det var nok. Men det var det ikke. Selvfølgelig kommer det en og annen løk inn og spør: "Ja, er det stengt her eller?"

Hva forventer de egentlig i svar? "Nei du, det skiltet der skal du ikke bry deg om, det gjelder bare unger." eller "Joda, alt er nede, men siden det er deg så kan vi vel få til noe." HALLO! Get over it. Les på skiltet. Er det så innmari vanskelig?

Dette faller igrunn inn under poenget til en vits jeg hørte for lenge siden. Det vil si, det er vel nesten mer et ordtak enn en vits......på en måte: "Dersom en vitenskapsmann sier at det finnes 10049938388299948883 stjerner på himmelen, tror vi han gjerne. Men dersom det står "NYMALT" på en benk, er vi bare nødt til å sjekke det"

God kveld.

4 kommentarer:

Thomas sa...

hehe. Fin historie =)

Arild sa...

hehe.. nogen så he stått opp på feil for i dag eller?? :p

totliii sa...

hurra for domme folk. dei jere live litt meir spennande?! Ü

Sindre sa...

hehe, du sier noe der, morsomt ass :P