torsdag, juni 05, 2008

Eksamen og nyttige tips dertil

Jajaja. Så var det denne tiden av året igjen da. Eksamenslesing. Denne simpleste av alle måter å desperat tilrive seg kunnskap på. Så hva gjør man for å unngå eksamenslesing? Svaret burde være enkelt for de fleste: ikke les. Gjør tvert imot alt annet for å unngå å tilrive seg noen særlig mer kunnskap enn den du har fra før. Men hva med eksamen da, sa folk. Joda, den får gå som den går. Man kan jo være heldig med oppgaven. Men sjansen for det er liten. Så dette er jo åpenbart et sjansespill.

Dette er kanskje ikke konstruktive tips, som overskriften muligens hentyder. Men de av dere som leser bloggen min jevnlig bør ha lagt merke til at dette er ting som sjeldent gir meg mindre nattesøvn enn det jeg får fra før. Og dersom dette ikke har slått dere, da er dere ufattelig dårlige menneskekjennere og jeg vil sterkt fraråde dere å okkupere yrker som krever sosial kontakt.

Når dette er sagt kan jeg vel sagtens benytte anledningen til å snakke om været. Været er nemlig fint for tiden. Veldig fint faktisk. Dette påvirker selvfølgelig humøret mitt. I positiv forstand mener kanskje noen. Men jeg ville ikke satt alle pengene mine på at dette er udelt positivt. Humøret mitt påvirker nemlig også bloggingen min. Og, jo sintere blogging, jo morsommere blogg. Så synd for dere at jeg er i godt humør.
Og lykke til på eksamen.

2 kommentarer:

Miss Wonderhill sa...

lykke til, til deg!

The Muffin Man sa...

Nyttig tips: Vær innstillt på at eksamen er en spesiellt dato. Og ikke legg merke til at det var feil før dagen etter.
På den måten slipper man eksamen... enn så lenge.