fredag, mars 09, 2007

Sisten?

Det har kommet til min oppmerksom het at jeg "har'n", som vi sier i Enebakk. Henviser her til Lars og Joranns (kanskje mest Jorann) kommentar på forrige post. Jeg gjorde som kommentaren ba om, og gikk på bloggen deres for informasjon. Jeg ble en smuleforarget, men ikke overrasket, da jeg fant ut at jeg ikke bare "har'n", men jeg ble også fortalt hva jeg skulle skrive om. Dette er noe jeg liker svært dårlig. Spesielt ettersom dette nye bloggefenomenet, "Sisten", bærer stor likhet med kjedemailene som besøker e-posten min fra tid til annen.

Nå, en kjedemail kan jeg saktens svare på i ny og ne. Men å bli fortalt hva jeg skal skrive om i neste blogg er mildt sagt en fornærmelse. Og det er ikke spesielt det at jeg misliker å fortelle rare ting om meg selv. Jeg bruker jo allerede nok tid på det fra før, så det gjorde jo denne leken bare mer uinteressant.

Derfor, kjære Lars og Jorann, kommer jeg ikke til å bruke en millimeter med spalteplass på denne særdeles fornærmende og uinteressante leken. Jeg skriver det jeg selv vil og har svært lite til overs for å bli fortalt annet. Kall meg gledesdreper, festbrems og hva det måtte være. Jeg kunne ikke brydd meg mindre.

8 kommentarer:

Kirsten N. Namskau sa...

Jeg er helt enig med deg. Jeg gidder heller ikke å følge opp på slikt tull ... de blir jo aldri ferdige. Til slutt er det ikke annet enn gitte innlegg.
Jeg gidder ikke å lese dem heller, når jeg kommer til en blog som inneholder slike innlegg.

Guttleif Lorentzen sa...

Jeg må nesten si jeg koser meg mest med at Jorann og Lars spådde at du kom til å bli sur, og fikk så sinnsykt uttelling for spådommen. Ellers er jeg i ditt tilfelle enig med Kirsten N.Namskau. Men hadde det vært noe som kunne vært gøy å skrive om, hadde det vært en litt annen sak. Men ikke veldig.

Rolstad sa...

Det er så kult. Visste du kom til å bli gretten for dette. Var vel kanskje derfor jeg sendte den videre til deg og, for å se hva du kom til å svare. Bra du gadd å ta deg tid til å skrive innlegg om at du ikke gadd å skrive om det i alle fall da....

Jorann

Leiv Magnus sa...

Det som er virkelig morsomt i dette tilfellet er at jeg selvfølgelig ikke er halvparten så sur som det jeg gir uttrykk for. I tillegg kunne det jo hende at jeg så spådommen til Lars og Jorann, og derfor formulerte meg som jeg gjorde (jeg skrev jo at jeg sjekket siden deres). Noe som ville gjort deres utsagn til skamme. Men sannheten er at jeg ikke tenkte over dette i det hele tatt, og faktisk helt tilfeldig formulerte meg i overkant aggressivt. Alt er selvfølgelig skrevet med en smule overdrivelse, da dette gir mer effekt en en lunken tekst. Ikke noen vits i å gå den gyldne middelvei.

Jan Ivar Vik sa...

Jeg støtter deg, Leiv Magnus. Jeg har heller ikke sans for massesuggesjon.

Anonym sa...

Er jo mulig de bare ville hjelpe deg å komme ut av idetørken og bare få deg til å poste noe på bloggen din igjen. Så 1-0 til dem.

Thomas sa...

Skitt.
Du er tøff.

Jeg ville egentlig gjøre som deg, men var redd for å fremstå som gretten.

Guttleif Lorentzen sa...

Du harn! Sisten. Sjekk regler på min blogg.